SENASTE NYTT

Service og reservedeler

Service

HCP Nordic, HCP Sverige och alla våra svenska återförsäljare delar ett gemensamt mål om en mycket god service, vilket säkrar att kunderna får ut det optimala av sina maskininvesteringar.
Den avancerade tekniken, som finns i maskinerna, kräver specialutbildade mekaniker som får återkommande fortbildning, vilket gör att alla snabbt kan hitta vad som är fel och laga det – både på de nyaste och på de äldre modellerna. Vi säkerställer kompetensen varje år genom att hålla servicekurser och uppdaterar verkstäderna med serviceinformation.

Original reservdelar nära kunden

Det är vår uppgift att se till att kunderna alltid har full användning av sina maskiner.

Nätet med återförsäljare är utplacerade, så att hela landet täcks av lokala återförsäljare. De mest använda reservdelarna finns alltid på lager – och ett centralt reservdelslager i Danmark med mer än 50 000 olika reservdelar ger dig en säker leverans från dag till dag om du behöver speciella delar. Vi har dessutom ett gemensamt onlinesystem som på plats ger en överblick över vilka delar som ska användas.

Vi rekommenderar starkt att du alltid använder original reservdelar. Det är ett måste för att du ska behålla dina reklamationsrättigheter under garantiperioden och original reservdelar är alltid den bästa lösningen. Små besparingar kan ge stora utgifter om det blir skador på grund av icke original reservdelar.